Pactes de silenci

Lloc
Carrer de Calàbria, 66
08015 Barcelona, España

El documental ‘Pactos de silencio’, dirigit per Toni Navarro i que recull les denúncies d’afectats per l’estafa de BB Serveis —una empresa dedicada a l’atenció a la gent gran i a persones dependents acusada d’estafar uns 35 milions d’euros—, s’estrena a Barcelona el 16 de febrer a Calabria 66 (18 hores). El 2016 diversos responsables de l’empresa van ser detinguts per la Guàrdia Civil acusats d’estafa en el transcurs d’una investigació que encara dura i que està sota secret de sumari.

Els fets es remunten al 2009, quan a alguns treballadors se’ls va comunicar que l’empresa no tenia liquiditat per pagar i havien d’acomiadar tothom. Si volien cobrar els deien que s’havien de donar de baixa voluntària i l’empresa s’encarregaria de gestionar-los l’atur. Aquesta era l’estafa i els treballadors que van signar es van quedar sense res perquè sobre el paper constava que havien deixat la feina voluntàriament.

Amb aquest documental la Plataforma de Afectados BB Serveis exposa denúncies sobre impagament de nòmines, el tancament i embargament de residències, així com també impagaments a la Seguretat Social i a altres administracions per part del grup empresarial. La companyia va arribar a tenir 3.000 treballadors i més de 80 concessions a l’Estat espanyol.

Totes les dates

• 2018-02-16 18:00