Podem Catalunya votarà nou Secretari General entre el 20 i el 23 de setembre

La portaveu, Conchi Abellán, reconeix que la marxa de Domènech és “una gran pèrdua política” però assegura que el projecte guanyador de les primàries “continuarà molt viu” amb la continuïtat del Consell Ciutadà

Podem Catalunya tindrà nou Secretari o Secretària General el proper 24 de setembre. Així ho han comunicat avui en roda de premsa la seva portaveu, Conchi Abellán, i el Secretari d’Organització, Jaume Durall, explicant que el procés de votació entre tots els inscrits i les inscrites es produirà entre el 20 i el 23 de setembre. “Aquest és un projecte col·lectiu”, ha afirmat Abellán, destacant que l’actual Consell Ciutadà “es va formar des de la coralitat de veus i des d’una gran pluralitat d’idees” i afirmant que el projecte guanyador a les primàries d’abril “continuarà molt viu”.

La portaveu ha reconegut que la renúncia de Xavier Domènech com a Secretari General suposa “una gran pèrdua política” per a l’organització, si bé ha lloat el seu compromís i ha agraït la tasca realitzada en els darrers anys. “Crec que parlo en nom de tothom a Podem si dic que ha estat una figura clau en el nostre espai polític”, ha reblat Abellán, recordant les tres comtesses electorals en què Domènech va representar Podem, sent guanyador en dues ocasions amb En Comú Podem.

Abellán ha comunicat també la proposta de Podem Catalunya per a presidir el grup parlamentari de Catalunya en Comú Podem. Jéssica Albiach és la diputada que, segons la portaveu de l’organització morada, “té l’experiència, la talla política i genera el consens necessari per desenvolupar aquesta tasca amb èxit”. L’activista també ha recordat que amb la renúncia de Domènech, Lucas Ferro, membre del Consell Ciutadà de Podem Catalunya, prendrà possessió de l’acta de diputat.

Organització “madura” i amb “capacitat de resposta”

El Secretari d’Organització, Jaume Durall, ha estat l’encarregat de comunicar els detalls i el calendari de l’Assemblea Ciutadana per escollir nou Secretari o Secretària General del partit. Durall ha declarat que els estatuts del partit “contemplen casos excepcionals com l’actual que fan possible la convocatòria d’una Assemblea Ciutadana Permanent, que es tradueix només en l’elecció de la Secretaria General”, i a la qual tindran vot els més de 60.000 inscrits de Podem a Catalunya. Aquesta decisió, ha explicat Durall, va ser avalada per majoria absoluta el passat dissabte, a la reunió extraordinària del Consell Ciutadà.

Durall ha destacat la “maduresa política” de l’organització, i ha reconegut que les experiències passades a Podem “han donat un plus de capacitat de reacció” per entomar la situació actual. Durall també ha explicat que la celeritat en el procés es deu als “múltiples reptes” que el partit ha d’encarar, tant a nivell organitzatiu (amb la renovació de direccions municipals) com polítics (amb les eleccions municipals a pocs mesos).

A continuació detallem el calendari complet de l’Assemblea Ciutadana:

• Fins al 12 de setembre: Inscripció de precandidatures
  • 13 de setembre: Publicació de precandidatures
  • Del 13 al 16 de setembre: Recepció telemàtica d’avals individuals
  • Del 17 al 18 de setembre: Recepció d’avals col·legiats - Esmenes
  • 19 de setembre: Publicació de candidatures definitives
  • Del 20 al 23 de setembre: Votacions i campanya
  • 24 de setembre: Antifrau i resultats

El Secretari d’Organització també ha explicat que en aquest procés de primàries, igual que a les darreres renovacions de direccions a nivell municipal, serà necessari que les candidatures aconsegueixin un doble aval: per una banda 150 avals personals que podran entregar-se de forma telemàtica, i un aval d’algun dels següents òrgans col·legiats:

• El Consell Ciutadà Autonòmic, el Consell de Coordinació Autonòmic o el Secretari General Autonòmic sortint.
  • Almenys tres òrgans municipals de la Comunitat Autònoma (Secretaria General Municipal, Consell Ciutadà Municipal o Plenari) d'almenys tres municipis diferents.
  • Almenys tres Cercles actius de PODEM, siguin aquests territorials o sectorials, d'àmbit d'activitat dins de Catalunya, d'almenys tres municipis o nivells territorials diferents.

El partit també constituirà, tal com recull el reglament de l’Assemblea Ciutadana, un equip tècnic i un comitè electoral que vetllaran pel correcte funcionament i neutralitat de tot el procés.