Podem Catalunya acorda la celebració de primàries entre la militància per escollir nou Secretari General

El Consell Ciutadà aprova la celebració d’un Assemblea Ciutadana Extraordinària, tal i com recullen els estatuts de l’organització, per renovar el màxim òrgan de direcció després de la renúncia de Xavier Domènech

Podem Catalunya consultarà la militància per escollir un nou Secretari o Secretària General. Així ho ha acordat aquest matí el Consell Ciutadà de l’organització per majoria absoluta, en una reunió extraordinària celebrada a Barcelona convocada després de la renúncia de Xavier Domènech anunciada el passat dimarts.

La via aprovada es basa en els estatuts de Podem i de Podemos, en concret l’article 15 i l’article 35, que detallen que en cas de “circumstàncies sobrevingudes”, com ara “la mort, la renúncia, la incapacitació, el cessament o la suspensió de la Secretaria General”, es pot convocar “amb caràcter extraordinari” una Assemblea Ciutadana.

La votació es produirà només per renovar el càrrec de la Secretari General i no afectarà la composició del Consell Ciutadà de Podem Catalunya. Això és perquè el mandat del Consell Ciutadà, que és votat en una votació pròpia a banda de la votació de la Secretaria General, es manté intacte ja que emana de l’Assemblea Ciutadana celebrada el passat abril.

En aquest enllaç podeu consultar el reglament de l'Assemblea Ciutadana Extraordinària per a l'elecció d'un nou Secretari o Secretària General: https://es.scribd.com/document/388228698/Reglament-Per-a-l-Eleccio-Extraordinaria

Podem proposa Jéssica Albiach com a Presidenta del Grup Parlamentari de Catalunya en Comú Podem

El Consell Ciutadà també ha aprovat que la proposta que Podem Catalunya, com a membre de la coalició, faci per a la presidència del grup parlamentari de Catalunya en Comú Podem sigui la diputada Jéssica Albiach. Podem considera que l’experiència a la cambra d’Albiach, la seva vinculació a Podem i també a Catalunya en Comú i la seva capacitat de generar consensos la fa una candidata ideal per assumir la presidència del grup parlamentari.