Podem demana aturar la subhasta de 47 immobles de la Generalitat i exigeix que es destinin a lloguer social

És l'hora de la veritat. El Govern ha d'estar a l'altura de les demandes que es fan tant des de les entitats socials, com des dels ajuntaments.

El passat 9 de maig la Generalitat treia a subhasta un total de 47 immobles d'herències intestades, i pel qual espera ingressar un mínim de 4,9M d'euros, amb la consegüent pèrdua de patrimoni per part de l'administració, en un moment de verdadera necessitat d'enriquir el parc públic d'habitatge.

En l'actualitat el conjunt d'habitatges públics a Catalunya no supera el 1,3%. Molt lluny del 5% d'habitatge públic fixat pel Pla Territorial Sectorial d'Habitatge i encara més lluny dels nivells de ciutats com capitals europees que tenen un important parc d'habitatge de titularitat pública.

El setembre de 2016 la mateixa Generalitat de Catalunya, davant una situació d'emergència social com l'actual en què centenars de famílies tenen problemes per accedir a l'habitatge, va acordar que totes les finques procedents d'herències intestades sense hereu es destinarien a les entitats socials per destinar-les com a habitatge social per a famílies en risc de pobresa i que el Govern, si calgués, també es faria càrrec de la rehabilitació. Aquest acord es va presentar davant la premsa conjuntament amb les entitats socials, concretament amb la Taula del Tercer Sector.

El decret 145/2017, de 26 de setembre, de les actuacions administratives i de la gestió del règim d'autonomia econòmica de la successió intestada a favor de la Generalitat de Catalunya estableix en el seu preàmbul que els béns procedents de les herències intestades són béns patrimonials de la Generalitat de Catalunya adquirits "ex lege", és a dir, per disposició de llei. Permet que puguin assignar-se habitatges directament per atendre les necessitats habitacionals derivades de les activitats assistencials, a aquelles entitats socials en què la seva finalitat sigui l'atenció a persones. Així com que les finques urbanes es puguin destinar directament a polítiques d'habitatge social.

El passat 15 de juny la Plataforma Aturem la Subhasta que reuneix diversos col·lectius barcelonins va ocupar el departament d'Economia de la Generalitat de Catalunya a Barcelona per exigir a la Generalitat que aturés la subhasta dels 47 immobles.Com a resposta el Govern els va desallotjar.
Però les mobilitzacions lluny d'aturar-se, han continuat.

El divendres 29 de juny es van reunir amb representants polítics, però no van trobar cap intenció de frenar la subhasta.

Paral·lelament, els Ajuntaments com L'Hospitalet, Tarragona, Santa Coloma de Gramenet o Barcelona han exigit al Govern que aturés la subhasta.

Des de Podem Catalunya sabem que més que mai que és fonamental impulsar mesures des de la Generalitat per augmentar de manera significativa i urgent el parc d'habitatge públic de lloguer, avui clarament insuficient, per pal·liar l'emergència habitacional de les famílies abocades a la pobresa i l'exclusió.

No es pot permetre que es vengui el poc habitatge públic que hi ha. Com a societat no ens podem permetre successos com el que va passar a Cornellà on un home es va suïcidar quan anava a ser desnonat. Aquest home feia més de sis mesos que esperava un habitatge d'emergència. No volem més morts perquè l'administració trigui mesos en proporcionar un habitatge en tant que a la vegada ven els que té, dilapidant així el seu patrimoni.

La Generalitat té una oportunitat única de demostrar que està de debò disposat a fer polítiques socials, i posar als ciutadans al centre de les seves prioritats.

És l'hora de la veritat. El Govern ha d'estar a l'altura de les demandes que es fan tant des de les entitats socials, com des dels ajuntaments, i des de les diferents formacions polítiques. Cal donar ja una resposta social.

Per això ens unim i donem suport a les reivindicacions que es fan per augmentar l’habitatge públic, i exigim que s’aturi la subhasta dels 47 immobles i que aquests siguin cedits a entitats socials o ajuntaments per destinar-les a lloguer social.

Etiquetes: Especulació, Habitatge