Combatre la batalla ideològica i formar la militància: neix l’Escola de Formació Permanent de Podem

Conchi Abellán i Rosa Cañadell destaquen la possibilitat que siguin les bases les qui demanin formació específica i especifiquen que l’escola se centrarà tant en aspectes teòrics com tècnics

El passat divendres 29 de juny va significar el tret de sortida d’una de les apostes més fermes i ambicioses de la nova direcció de Podem Catalunya: l’Escola de Formació Permanent del partit per tal de donar respostes a les necessitats formatives de l’organització i per proporcionar continguts de valor afegit a la militància. En un primer acte de presentació de l’Escola, la portaveu del partit, Conchi Abellán, va recordar que un espai d’aquest tipus “era quelcom que la militància portava molt temps reclamant”.

A l’acte també va participar la Secretària de Formació de Podem i responsable de l’Escola, Rosa Canyadell, que va destacar que en un moment “molt complicat i de molta desigualtat, els rics estan guanyant la lluita de classes i no només des de la perspectiva econòmica, sinó també estan guanyant la lluita ideològica”. Per Cañadell, l’Escola de Formació Permanent proporcionarà “formació, discussió, arguments i raons que vagin més enllà del programa electoral”.

Un fet que Cañadell identifica com a clau per tal de poder aconseguir el canvi social i polític. “Si no tenim una base conscienciada no guanyarem mai les eleccions, i si les guanyem però no hi ha una base i una societat conscienciada, tampoc podrem canviar grans coses perquè la societat no ens deixarà”.

3 àrees de formació

L’escola constarà, tal i com va explicar Cañadell, de tres grans eixos formatius:

- Ideològic: on s’ha de parlar de neoliberalisme, de com es construeix el racisme, de federalisme, de la UE, de relació entre públic i privat, de immigració...

- Moviments socials i lluites: S’ha de saber què volen, què expliquen, què reclamen i què fan plataformes com la Renda Garantida, la Tancada dels Migrans, la Marea Pensionista... Podem ha de ser al costat de les lluites.

- Tècnic: Adreçat a les persones que o bé ja estan o bé volen estar dins de les institucions.

Etiquetes: Escola de Formació Permanent