Diputades i regidores de Podem reivindiquen que governar des del feminisme “és possible i és millor”

El Pati Llimona de Barcelona ha acollit aquest vespre l’acte inicial de la ruta estatal ‘Governar des del Feminisme’ organitzada per Unidos Podemos, En Comú Podem i Podem Catalunya que té per objectiu demostrar la necessitat de governar les institucions des d’una perspectiva feminista. A l’acte han participat la diputada d’En Comú Podem Mar Garcia Puig, les diputades d’Unidos Podemos Sofía Castañón i Ángela Rodríguez, i la regidora de feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Barcelona Laura Pérez, totes elles coincidents en la necessitat d’aplicar mesures feministes transversals a totes les institucions.

“Governar des del feminisme és possible i és millor”, ha sintetitzat la diputada Sofía Castañón, mentre que Ángela Rodríguez ha afirmat que governar des del feminisme “no és només fer lleis feministes”, sinó que és “posar a disposició dels homes i dones del nostre país les eines per tractar-nos com a iguals”. Les dues diputades han posat en valor les iniciatives parlamentàries que des del Congrés dels Diputats s’estan duent a terme, com la Llei dels permisos igualitaris i intransferibles de maternitat i paternitat.

La regidora de l’Ajuntament de Barcelona Laura Pérez, que està al capdavant d’una regidoria pionera a una institució com l’Ajuntament, ha assenyalat els “límits” amb els que els municipis topen a l’hora de fer polítiques feministes a causa de la seva incapacitat de legislar. Tanmateix ha recordat els pactes contra les violències sexuals que s’han impulsat des de l’Ajuntament amb locals d’oci nocturn o festivals de música o la confecció de pressupostos amb perspectiva de gènere. Pérez també ha assenyalat la necessitat de que les feministes “tinguin una agenda conjunta, també amb feministes d’altres partits per així tenir una agenda pròpia per actuar des de les institucions”.

L’experiència de l’Ajuntament de Barcelona ha estat un mirall per la feina que En Comú Podem ha portat al Congrés dels Diputats, tal i com ha explicat la diputada Mar Garcia Puig. “Quan es va arribar a l'Ajuntament no es va seguir una inèrcia de les polítiques que s'havien fet fins llavors en el sector LGTBI. Es va fer una aposta per polítiques radicalment diferents, i això mateix ho hem intentat portar al Congrés”, ha explicat Garcia. La diputada ha explicat que s’han impulsat dues lleis al Congrés sobre aquesta temàtica: la llei LGTBI i una llei específica pel col·lectiu trans que tenen una visió “no individual sinó estructural, per a tota la societat”, quelcom que segons la diputada els distingeix dels altres partits de la cambra.

Totes les participants han recordat la importància “històrica” de les mobilitzacions del passat 8 de març, afirmant que més que una manifestació o una vaga, el 8M va ser la demostració “d’un poble que s’està començant a construir d’una altra manera”, tal i com ha explicat Ángela Rodríguez, ja que “qüestions que estaven sent impugnades des d’una cantonada, des del 8M s’estan impugnant per cada cop més persones”. A més, les participants han reclamat que des de les institucions se situïn com a prioritats polítiques les polítiques feministes, per la igualtat i contra les violències masclistes i sexuals, també a través de recursos econòmics.

Etiquetes: Feminisme