Podem aprova treballar per confeccionar candidatures municipals de confluència “obertes i guanyadores”

El Consell Ciutadà de Podem Catalunya va aprovar ahir el document marc que comença a plantejar el rumb que el partit prendrà de cara a les eleccions municipals del 2019, les primeres en les quals el partit es presentarà. Un document, aprovat amb un sol vot en contra al Consell Ciutadà, que fa una aposta perquè Podem, a nivell territorial amb els cercles, treballi en la confecció de candidatures conjuntes en les quals Podem estarà representat. Unes candidatures, diu el document, que hauran de ser “obertes” i realitzades de forma “col·lectiva amb altres forces del canvi”.

És per això que es convida als cercles de Podem a participar, si així ho decideixen en els seus òrgans de decisió, en els grups promotors de les candidatures de confluència municipals per tal d’organitzar aquestes candidatures confluents. El document també convida als inscrits i inscrites de l’organització a sumar-se a aquests grups en els seus corresponents municipis.

Un dels objectius d’aquesta aposta és evitar la competició electoral entre forces del canvi que sí es va produir en alguns municipis als anteriors comicis de 2015. A més, el document assenyala la necessitat de bastir candidatures municipals “reconeixibles”, amb una marca que les homogeneïtzi.

A la reunió d’ahir del Consell Ciutadà de Catalunya també es va aprovar l’organigrama intern del Consell Ciutadà de Catalunya amb les seves diferents secretaries i àrees.