Llamada a la participación en las primarias de Podem Catalunya

Han comenzado las primarias de Podem Catalunya y es de una enorme importancia, ahora más que nunca, que la campaña se realice dentro de la cultura de colegialidad y camaradería necesaria entre las distintas sensibilidades políticas y/o opciones programáticas que están dentro de un proyecto común, siguiendo el objetivo fundamental de nuestro partido que es servir a las clases populares hoy muy olvidadas en el panorama político del país. Podem surgió como un movimiento contestatario frente a las estructuras de poder político que distaban mucho de ser las representantes de aquellas clases populares. El “no nos representan” continúa existiendo en las instituciones mal llamadas “representativas”, tanto del Estado español como de la Generalitat de Catalunya. La necesidad de que el 15M desarrollara movimientos y partidos políticos que representando a la gente normal y corriente defendieran sus intereses es hoy más necesaria que nunca.

Tal nuevo proyecto siempre ha requerido un compromiso político fuerte, con elevada capacidad de entrega y servicio, lejos y distante de las formas más extendidas en gran parte de los partidos políticos tradicionales, donde la lucha por el sillón y por el poder es la constante en sus comportamientos. Y aun cuando ha habido y continúan habiendo casos existentes en nuestro partido, no podemos tolerar que existan comportamientos semejantes con luchas constantes en Podem Catalunya, que han hecho tanto daño al prestigio y a la imagen de nuestro partido.

Hoy hay gran número de candidatos y candidatas para los cargos orgánicos de Podem, lo cual es un claro testimonio de la riqueza de distintas ofertas programáticas que existen en Podem Catalunya. Las primarias representan una excelente oportunidad para que haya un debate de distintas opciones para configurar el futuro de Podem Catalunya. Ahora bien, este debate debe ser ejemplar y no debe incluir comportamientos que desmerezcan a Podem Catalunya. Debe centrarse en los contenidos políticos y sociales de las distintas candidaturas y deben evitarse comportamientos que maliciosamente puedan interpretarse por los medios como meras luchas por el poder que deshonran al partido. En este aspecto la historia de Podem ha tenido demasiadas luchas intestinas que nos han hecho mucho daño. La máxima autoridad de Podem Catalunya ha indicado de forma rotunda y consistente en la última consulta que quiere un cambio profundo en nuestro partido. No es “Madrid” como constante y manipuladoramente se presenta por los medios, sino los inscritos e inscritas, la Asamblea Ciudadana la que decide. Y en consecuencia un nuevo Podem está apareciendo. Acusaciones mal intencionadas de que Podem desaparecerá o de que quedará absorbido por otra fuerza política reflejan un mínimo conocimiento de Podem, incluso de sus reglamentos. Es más, estos últimos meses y bajo la gestión del Equipo Técnico, grupos y sensibilidades en conflicto se están aunando con vocación de permanencia y revitalización en un instrumento al servicio de aquellas clases hoy tan olvidadas. Nunca debemos olvidar que somos los herederos y herederas de aquellas personas que dieron mucho de su vida para conseguir los derechos laborales, políticos y sociales que ahora nos están robando de nuevo. Actuemos de manera que aquellos y aquellas que nos precedieron pudieran estar orgullosos de nuestra labor y de nuestro comportamiento.

Vicenç Navarro

Coordinador Gestora Provisional-Equipo Técnico Catalunya Podem 23 marzo 2018

Crida a la participació en les primàries de Podem Catalunya

Han començat les primàries de Podem Catalunya i és d'una enorme importància, ara més que mai, que la campanya es realitzi dins de la cultura de col·legialitat i companyonia necessària entre les diferents sensibilitats polítiques i/o opcions programàtiques que estan dins d'un projecte comú, seguint l'objectiu fonamental del nostre partit que és servir a les classes populars avui molt oblidades en el panorama polític del país. Podem va sorgir com un moviment contestatari enfront de les estructures de poder polític que distaven molt de ser les representants d'aquelles classes populars. El “no ens representen” continua existint en les institucions mal anomenades “representatives”, tant de l'Estat espanyol com de la Generalitat de Catalunya. La necessitat que el 15M desenvolupés moviments i partits polítics que representant a la gent normal i corrent defensessin els seus interessos és avui més necessària que mai.

Tal nou projecte sempre ha requerit un compromís polític fort, amb elevada capacitat d’entrega i servei, lluny i distant de les formes més esteses en gran part dels partits polítics tradicionals, on la lluita per la butaca i pel poder és la constant en els seus comportaments. I tot i que hi ha hagut i continuen havent-hi casos existents en el nostre partit, no podem tolerar que existeixin comportaments semblants amb lluites constants en Podem Catalunya, que han fet tant dany al prestigi i a la imatge del nostre partit.

Avui hi ha gran nombre de candidats i candidates per als càrrecs orgànics de Podem, la qual cosa és un clar testimoniatge de la riquesa de diferents ofertes programàtiques que existeixen en Podem Catalunya. Les primàries representen una excel·lent oportunitat perquè hi hagi un debat de diferents opcions per configurar el futur de Podem Catalunya. Ara bé, aquest debat ha de ser exemplar i no ha d'incloure comportaments que desmereixin a Podem Catalunya. Ha de centrar-se en els continguts polítics i socials de les diferents candidatures i han d'evitar-se comportaments que maliciosament puguin interpretar-se pels mitjans com a meres lluites pel poder que deshonren al partit. En aquest aspecte la història de Podem ha tingut massa lluites intestines que ens han fet molt dany. La màxima autoritat de Podem Catalunya ha indicat de forma rotunda i consistent en l'última consulta que vol un canvi profund en el nostre partit. No és “Madrid” com constantment i manipuladorament es presenta pels mitjans, sinó els inscrits i inscrites, l'Assemblea Ciutadana la que decideix. I en conseqüència un nou Podem està apareixent. Acusacions malintencionades que Podem desapareixerà o que quedarà absorbit per una altra força política reflecteixen un mínim coneixement de Podem, fins i tot dels seus reglaments. És més, aquests últims mesos i sota la gestió de l'Equip Tècnic, grups i sensibilitats en conflicte s'estan conjuminant amb vocació de permanència i revitalització en un instrument al servei d'aquelles classes avui tan oblidades. Mai hem d'oblidar que som els hereus i hereves d'aquelles persones que van donar molt de la seva vida per aconseguir els drets laborals, polítics i socials que ara ens estan robant de nou. Actuem de manera que aquells i aquelles que ens van precedir poguessin estar orgullosos de la nostra labor i del nostre comportament.

Vicenç Navarro

Coordinador Gestora Provisional-Equip Tècnic Catalunya Podem 23 març 2018