Podem Catalunya escollirà nova direcció entre el 7 de març i l’11 d’abril

El partit celebrarà l’assemblea ciutadana per renovar la Secretaria General, el Consell Ciutadà Català i la Comissió de Garanties, així com per escollir els documents polític i organitzatiu

Podem Catalunya celebrarà l’assemblea ciutadana, la consulta a tots els inscrits i inscrites de l’organització, per escollir una nova direcció pel partit entre el 7 de març i l’11 d’abril. Juntament amb les persones que formaran part dels òrgans, que són la Secretaria General, el Consell Ciutadà Català i la Comissió de Garanties, també s’escolliran els documents que marcaran el rumb polític i organitzatiu del partit.

Les candidatures que vulguin concórrer al procés de primàries tenen fins el 14 de març per inscriure-s’hi, i tot i que a partir d’aquell dia ja seran públiques, les llistes definitives no es donaran a conèixer fins el 20 de març.

Entre els dies 5 i 9 d’abril es produirà el termini de votacions, tant telemàtiques com presencials, i el dia 11 d’abril es proclamaran els resultats de la consulta.

Com és norma a Podem, es crearan els òrgans pertinents per vetllar per la neutralitat de tot el procés. Aquests espais estarà formats tant per persones amb perfil tècnic com per membres de les diferents candidatures que es presentin.

La missió de la Gestora

Com es va informar al seu moment, el passat 9 de novembre es va constituir una gestora per conduir a Podem Catalunya fins a l’elecció d’una nova direcció del partit. Aquesta gestora tenia dos objectius:

El primer, organitzar la campanya de les eleccions del 21 de desembre, després de la celebració d’una consulta entre les nostres inscrites i inscrits amb una participació històrica (van votar 17.730 persones), que van decidir per àmplia majoria concórrer a les eleccions en coalició amb Catalunya en Comú. Aquest objectiu està acomplert.

I el segon, celebrar aquesta assemblea ciutadana. El moment ha arribat i estem convençuts i convençudes que a partir d’ara s’obre una etapa il·lusionant per a Podem Catalunya, al servei més que mai de les classes populars.

Calendari

Fins el 7 de març: Recollida d’avals
Del 8 al 14 de març: inscripció de candidatures
15 de març: publicació de candidatures provisionals
Del 16 de març al 21 de març: esmena de possibles incidències tècniques
22 de març: publicació de les candidatures definitives
del 22 de març al 9 d'abril: campanya electoral
Del 5 al 9 d'abril: període de votació telemàtica
6, 8 i 9 d'abril: votacions presencials.
10 d'abril: antifrau i recompte
11 d'abril: proclamació de resultat

Pots consultar tota la informació aquí