Cartells a favor del sufragi femení surten a la llum després de 100 anys

Una col·lecció de cartells de fa més de 100 anys que realitzen campanya a favor del sufragi femení han vist la llum després de molt temps a la Biblioteca de la Universitat de Cambridge. L'exposició marca el centenari de Representation of the People Act, que va permetre votar a les dones majors de 30 anys.

Marion Phillips, una figura destacada en la Women’s Labour League va enviar els cartells a la biblioteca en 1910. Aquests cartells es van realitzar per ser penjats en les parets i era habitual que acabessin sent destruïts pel clima o pels oponents polítics, per la qual cosa és tot un assoliment que hagin estat conservats durant més de cent anys.

Els cartells apuntaven a una sèrie de qüestions polítiques de l'època que restringien els drets de les dones i van ser distribuïts per les sufragistes per protestar i reivindicar el paper de la dona en tots els nivells en la societat. Aleshores l'opinió majoritària a Regne Unit estava en contra del vot de les dones i el moviment sufragista, que va arribar a moltes dones, va dur a terme una campanya que va anar molt més allà del simple missatge d'igualtat. Així, va evidenciar com la votació podria marcar la diferència en les llars, en el treball i als carrers. A aquest efecte, alguns dels cartells mostren diferents tipus de dones i les qüestions polítiques que els concerneixen.

Una selecció dels cartells s'exhibirà a la Biblioteca de la Universitat de Cambridge fins al 31 de març. A més d'això, la Tate Britain també ha volgut sumar-se a la celebració del centenari del dret al vot de les dones a Regne Unit amb l'exhibició d'un retrat de Millicent Fawcett.

Font https://graffica.info

Mrs John Bull Now you greedy boys

Torturing women in prison

Votes for women