Les bases de Podem aposten per participar al referèndum entenent-lo com “una mobilització no vinculant”

14-06-2017

Més de 1.000* persones de 96 cercles decideixen la postura preliminar del partit a l’espera de rebre més informació dels plans del Govern

La majoria de les bases de Podem Catalunya ha optat per considerar el referèndum sense acord amb l’Estat que el Govern de la Generalitat té previst convocar pel proper 1 d’octubre com “una mobilització política legítima, però sense reconèixer els resultats com a vinculants”. El 35,12% dels cercles ha optat per aquesta opció, la número 2, que explicita que Podem “entén que per exercit el dret a decidir cal un referèndum amb acord”, però que tal i com ha assenyalat el Secretari General del partit, Albano Dante Fachin, que ha assegurat que aquest “no és l’escenari que nosaltres defensem”, però que a la vegada Podem “no pot girar l’esquena a un procés que interpel·li tanta gent a participar”.

Els resultats han estat obtinguts després que 96* cercles i més de 1.000* persones hagin debatut sobre el paper de Podem envers el referèndum. La segona opció més votada, amb un 28,42% dels suports ha estat l’opció 3, la proposta que deia que Podem hauria de participar de la convocatòria i contemplar els seus resultats de forma vinculant, seguida de molt a prop, amb un 27,26% de l’opció 1, que apostava perquè Podem es desentengués de qualsevol tipus de referèndum que no fos pactat amb l’Estat espanyol.

Fachin ha fet dues lectures d’aquestes dades: per una banda, “que hi ha un 62% de la gent que ha participat en aquests debats no entén la idea d'un referèndum unilateral com una resposta a la solució que necessita Catalunya”, una dada que resulta de sumar les opcions 1 i 2. Una altra lectura que ha fet el líder de Podem ha estat que el 63% dels participants creu que, malgrat no ser l’opció que defensa Podem, el partit “no pot donar l'esquena a una situació on sens dubte moltíssima gent es sentirà interpel·lada a mobilitzar-se”.

El Secretari General de la formació també ha volgut deixar clar que aquest és un posicionament “preliminar”, a l’espera que el Govern de la Generalitat aporti més informació. “Cal destacar que aquest debat gairebé en la seva totalitat ha tingut lloc abans que el Govern de la Generalitat fes el seu anunci”, ha recordat, anunciant que aquest posicionament haurà d’anar actualitzant-se amb més debats amb les bases a mesura que es coneguin més concretament els plans del govern de Junts Pel Sí.

20-06-2017

* En les últimes revisions hem comptabilitzat les dades de 96 cercles actius de tot el territori i un total de 982 persones que han votat. Visualitza el document amb els percentatges dels resultats per municipi aqui.

ImprimeixCorreu-e