1 de maig: 1000 peus al carrer

Des de l'explosió de la crisi a 2008 hem observat com les elits han decidit blindar els seus privilegis a cop d'atacar els drets de la classe treballadora. Reformes laborals pensades per destruir els drets aconseguits durant anys de lluites, reformes exprés de la Constitució per prioritzar per davant de tot el pagament als bancs, retallades als serveis públics i els incomptables casos de corrupció han mostrat que les úniques que surten de la crisis són les elits mentre la gent de baix, la classe treballadora, seguim sent colpejades dia a dia.

Dins d'una UE que no para d'estendre receptes d'austeritat, és urgent i necessari organitzar les lluites. Després d'una etapa de grans derrotes, cal fixar-nos en les victòries per revertir la situació. La caiguda del Decret sobre l'estiba gràcies a la lluita de les treballadores dels ports és un exemple de que la lluita des de baix és el camí per canviar les coses i que no ens poden treure els nostres drets si no callem, ens empoderem i ens reivindiquem. Mentre omplim les institucions de companyes que faran la seva feina, serà a través de la mobilització i la lluita com crearem el poder popular que ens doni força.

Aquest 1er de maig des de PODEM abracem les mobilitzacions i animem a tota la nostra gent a organitzar-se en elles. Al costat de la gent, compartint les lluites pels drets i la dignitat de la classe treballadora. Per això, en el Dia Internacional de les Persones Treballadores estarem un peu a les institucions i mil al carrer.

Ens veiem al carrer, on hi som sempre!

Podem Catalunya

(Castellano)

1 de mayo: 1000 pies en la calle

Desde la explosión de la crisis en 2008 hemos observado cómo las élites han decidido blindar sus privilegios a golpe de atacar los derechos de la clase trabajadora. Reformas laborales pensadas para destruir los derechos conseguidos durante años de luchas, reformas exprés de la Constitución para priorizar ante todo el pago a los bancos, recortes a los servicios públicos y los incontables casos de corrupción han mostrado que las únicas que salen de la crisis son las élites mientras la gente de abajo, la clase trabajadora, seguimos siendo golpeadas día a día.

Dentro de una UE que no para de extender recetas de austeridad, se hace urgente y necesario organizar las luchas. Después de una etapa de grandes derrotas, hay que fijarnos en las victorias para revertir la situación. La reciente caída del Decreto sobre la estiba gracias a la lucha de las trabajadoras de los puertos es un ejemplo de que la lucha desde abajo es el camino para cambiar las cosas y que no nos pueden quitar nuestros derechos si no callamos, nos empoderamos y nos reivindicamos. Mientras llenamos las instituciones de compañeras que harán su trabajo, será a través de la movilización y la lucha cómo crearemos el poder popular que nos dé fuerza.

Este 1º de mayo desde PODEM abrazamos las movilizaciones y animamos a toda nuestra gente a organizarse en ellas. Junto a la gente, compartiendo las luchas por los derechos y la dignidad de la clase trabajadora. Por eso, en el Día Internacional de las Personas Trabajadoras estaremos un pie en las instituciones y mil en la calle.

¡Nos vemos en la calle, donde estamos siempre!

Podem Catalunya

Convocatòries i punts de trobada*

Matí

CCOO, UGT: 11.30h Ronda Sant Pere / Passeig de Gràcia.

CGT: 11h Via Laietana / Jaume I.

Tarda

Punt de trobada: sortida dels ferrocarrils c/ Pelai.

Marxa unitària (Marxes de la Dignitat, IAC, CO.BAS, Papers i Drets per a Tothom):

18.00h Rambla de Canaletes / Plaça Catalunya.

Badalona

CGT, P.A.C., Solidaritat Obrera: 11h plaça dels Països Catalans.

Berga

CGT: 11h Plaça Ramon Vila.

Igualada

Manifestació unitària12:00h. Pl. Masuca

Girona

CCOO i UGT: 12h plaça de la Independència.

Coordinadora 1 de maig: 18:30h. Plaça del Barco (Santa Eugènia).

Granollers

Manifestació Comarcal. Arran Vallès Oriental-Baix Montseny, Assemblea d'Aturades de Granollers, Assemblea Llibertària del Vallès Oriental, Associació Papers i Drets per a Tothom, CSO Ca l'Enkant, CNT Vallès Oriental, CUP Valles Oriental-Baix Montseny, Coordinadora d'Aturades del Vallès Oriental, Col·lectiu Embat, Endavant Vallès Oriental, EUiA Granollers, Marea Pensionista de Granollers, Podem Granollers, Podem Cardedeu, SEPC Vallès Oriental i Baix Montseny:

11h Renfe Granollers Centre.

Punt de trobada: Plaça del Treball

CCOO i UGT; CGT i moviments socials: 12h. Plaça del Treball

Manresa

CGT: 11:30h. Ben Plantada.

Mollet del Vallès

CGT Vallès Oriental: 12h Plaça de l'ajuntament

Figueres

Punt de trobada: Rambla Baixa

Manifestació unitària (USTEC-STEs, SEPC, CO.BAS): 12h plaçeta de la Rambla.

Sabadell

Vallès anticapitalista: 12h Renfe Centre.

Tarragona

Punt de trobada: davant de l'estació d'autobusos.

CCOO i UGT: 12h plaça Imperial Tàrraco.

Manifestació unitària (CGT, IAC, CO.BAS, Plataforma Anticapitalista, Coordinadora 1 de maig Baix Penedès, Esquerra Independentista):

19h plaça Imperial Tàrraco.

Tortosa

CCOO i UGT: 12h plaça del Carrilet.

Vilanova i la Geltrú

Manifestació Comarcal 1 de Maig (Assemblea Drets Socials, CGT, CO.BAS):

12h c/ Francesc Macià amb Dr. Zamenhof

* Aquestes dades poden anar actualitzant-se durant la setmana.

ImprimeixCorreu-e