Logo Loading

Blog

Lucas Ferro a Berga: “Cal apostar per un model de residus centrat en el reciclatge i la reutilització”

El portaveu de Podem Catalunya i diputat al Parlament, Lucas Ferro, i Yolanda López, la responsable d’acció institucional de Podem Catalunya s’han reunit a Berga amb membres del cercle del Berguedà i la Plataforma Anti-Incineradora de Cercs, entitat que treballa per aturar el projecte de la creació d’una incineradora a l’antiga central tèrmica de Cercs.

Després de la reunió, Lucas Ferro ha atès als mitjans de comunicació: “Cal apostar per un model de residus centrat en el reciclatge i la reutilització”. El portaveu ha avisat que una infraestructura com la incineradora projectada a Cercs “no només provocaria un gran impacte sobre el medi ambient, sinó també a la salut dels veïns i veïnes de la zona”. Ferro ha indicat que, tot i que als Pressupostos del Parlament es va aprovar que no es poguessin construir noves incineradores de residus ni ampliar antigues, “des d’En Comú Podem som conscients que encara persisteix una part de la inquietud sobre aquests projectes”. Per això, el diputat ha assegurat: “Estarem vigilants i treballarem tant des del Parlament com des de l’activisme veïnal per evitar que es tornin a plantejar macroincineradores de residus sense sentit”.