Logo Loading

Blog

Lucas Ferro: “ERC i la CUP han entregat els drets socials de la majoria a la dreta de Junts”

El portaveu de Podem Catalunya considera que ECP ha demostrat ser “l’alternativa útil al servei del canvi i en contra de la resignació” i avisa que serà una legislatura “curta, convulsa i fallida” i que “el canvi arribarà a Catalunya més aviat que tard”

El portaveu de Podem Catalunya, Lucas Ferro, ha indicat en roda de premsa “ERC i la CUP són els millors adversaris polítics que podria desitjar JxCat”, perquè “han entregat els drets socials de la majoria a la dreta després que tragués els pitjors resultats de la seva història i amb més d’un 60% del Parlament progressista”. Ferro ha retret que “els qui el 14 de febrer celebraven el gir a l’esquerra de Catalunya”, avui “han cedit als despatxos la dreta catalana la política econòmica present i futura a través dels fons europeus, han traduït els aplaudiments de suport als sanitaris públics en regalar-li la Salut al partit que ha privatitzat la seva gestió”. En aquest sentit, el portaveu avisat que han facilitat la gestió dels serveis socials i les universitats “al partit que va protagonitzar les pitjors retallades socials de la història de Catalunya i la pujada de taxes de més d’un 60% als estudiants”.

Ferro considera que “calia valentia per obrir una nova etapa a Catalunya i situar els consensos de país al centre de l’acció política del Govern”. Un Govern “plural que no governés per a la meitat del país, sinó per a l’àmplia majoria social que vol diàleg, recuperació justa i pluralitat política”. Segons Ferro, “En Comú Podem ha demostrat ser l’alternativa útil al servei del canvi i no de la resignació, una força valenta que ho ha intentat fins al darrer minut”. El diputat i portaveu adjunt del grup parlamentari ha pronosticat que “el canvi arribarà a Catalunya més aviat que tard”, perquè “aquest acord és un epíleg d’un Govern fallit que s’ha demostrat incapaç de donar resposta a la majoria social d’aquest país”. Sobre la legislatura, Ferro considera que serà “curta i convulsa amb un Govern fallit i incapaç de liderar Catalunya”, però ha avisat que “En Comú Podem farà oposició des del Parlament per avançar drets per a la majoria social i per una sortida dialogada del conflicte”.

Per al portaveu de Podem Catalunya, aquest acord és la pitjor notícia perquè “ni obre un nou cicle ni serà un Govern al costat de la gent”, sinó que serà un executiu “dirigit econòmicament i políticament per Junts a canvi de retòrica”, perquè “avui és ‘embat democràtic’, però demà serà un altre argument retòric per justificar entregar-li el lideratge a la dreta”.

Assemblea Ciutadana de Podemos

El portaveu de Podem Catalunya ha volgut mostrar un “agraïment immens” a la figura de Pablo Iglesias per la seva tasca al capdavant de la formació morada i ha fet una crida a la participació en la propera Assemblea Ciutadana de Podemos, que es votarà del 6 al 12 de juny: “ha de ser el punt inicial per construir lideratges plurals i enfortir Podemos i l’espai del canvi”.