Podem Catalunya consulta amb la seva militància l’elaboració del futur programa electoral

El partit morat obre un espai de debat per sumar esforços de militants, moviments socials i ciutadania per garantir una sortida social i justa a la crisi de la COVID-19

Paral·lelament, la formació política començarà una ronda de reunions telemàtiques el pròxim 5 de setembre amb les comarques catalanes per explicar les bases del nou model organitzatiu i d’implantació del partit

Podem Catalunya es troba actualment en procés d’enfortir i arrelar l’organització a tot el territori català i afermant a la militància com a part activa a la nova construcció organitzativa. El partit morat va decidir incorporar als inscrits i inscrites en l’elaboració del futur programa electoral amb el qual concórrer a les eleccions autonòmiques de Catalunya. Tot i que encara no es coneixen les dates dels comicis, la necessitat de les mateixes és evident i urgent, tal com Podem Catalunya i el grup parlamentari CatECP reclamen davant la incapacitat de governar del President Torra, qui demostra que no treballa per millorar la vida de la gent, sinó que fa servir les institucions per continuar confrontant i evidenciant una manca de sensibilitat davant d’una crisi sanitària, econòmica i social sense precedents.

La formació política va enviar la comunicació el passat 1 d’agost als cercles i el 20 d’agost als inscrits en què va destacar que el seu objectiu és el d’obrir un debat sobre el futur de Catalunya i sumar esforços de militants, moviments socials i ciutadania per garantir una sortida justa a la crisi de la COVID-19. L’aposta del partit morat sempre ha estat clara: una Catalunya social, que posi l’interès de la gent treballadora d’aquest país en el centre de les polítiques públiques. Catalunya necessita un Govern a l’altura d’una ciutadania que exigeix i necessita construir un nou model de benestar, que assumeixi com a eixos centrals la necessitat de reforçar els serveis públics i les polítiques de cures, de revertir les privatitzacions i de legislar per a defensar el bé comú davant d’una economia depredadora.

Podem Catalunya, amb Conchi Abellán recentment escollida com a coordinadora autonòmica, ofereix diferents eixos amb diversitat d’apartats en què la militància podrà aportar les seves propostes per al programa electoral, amb una data límit de participació del 13 de setembre. Són eixos tan importants i destacats com l’Estat del Benestar, en el qual s’inclou la justícia social i polítiques per a l’equitat, dependència, serveis socials, habitatge, educació, universitats, sanitat i salut, cultura, joventut i esports.

L’àmbit rural adquireix especial rellevància, amb propostes relacionades amb la justícia social i política per a l’equitat entre els territoris, el biaix de gènere en aquest sector o l’accés als serveis essencials. Tot això, buscant alternatives per al pla de recuperació econòmica, amb apartats com la justícia ambiental, una Catalunya inclusiva, un projecte de país des de tots els territoris i desenvolupar l’anomenada revolució democràtica i feminista, amb temes fonamentals com la radicalitat ètica i democràtica, els mitjans de comunicació i la cooperació o el pacifisme i drets humans, entre d’altres.

Podem Catalunya considera imprescindible incloure aquests temes al programa electoral que es presentaran una vegada les propostes hagin estat recollides, analitzades, debatudes i treballades amb les forces germanes. Per últim, el partit morat vol reivindicar la necessitat de trobar-se de manera fluida i constant amb els seus cercles i militància per la qual cosa, a partir del pròxim 5 de setembre començarà una ‘ruta’ –per via telemàtica, donada la situació sanitària actual– per reunir-se amb totes les comarques de Catalunya. En aquestes trobades s’explicaran les bases del nou model organitzatiu del partit, així com les línies generals sobre com implantar-se a tots els municipis catalans com a una organització amb fortalesa i estabilitat.

Quant a l'autor

Podemos subscriber